מאמרי מידע

איך בוחרים דיסק און קי USB FLASH?

כונני הבזק מסוג USB (בשפה רגילה דיסק און קי) מעבר לכך שזה פיתוח ישראלי זה בין האביזרים הכי שימושיים ביום יום של כולנו ושל אנשי מחשבים בפרט.
חלק מהכוננים הללו יכולים להיראות מאוד נוצצים למרות שהם לא באמת איכותיים. לכן, הבאנו לכם במאמר הבא 6 טיפים כדי שבסוף המאמר תוכלו לדעת איזה דיסק און קי הכי מתאים לצרכים שלכם.
1. איכות הזיכרון
לא כל הדיסק און קי-ים שווים. למרבה הצער, ישנם כמה שחקנים גרועים בשוק הזיכרון המספקים שבבי זיכרון באיכות נמוכה חלקם אפילו ממוחזרים. אם תקנה שבב זיכרון באיכות נמוכה התרחיש הטוב ביותר הוא שמהירות הקריאה והכתיבה של רכיבי ה-USB יהיו נמוכים במקרה הפחות טוב הם פשוט יפסיקו לעבוד אחרי כמה ימים. הדרך הקלה ביותר לאמת ספק פוטנציאלי היא לוודא שהשבבים שלהם יוצרו על ידי יצרן מכובד כמו סמסונג, סאנדיסק, אינטל או אפילו חברות קטנות יותר אך אמינות.

2. קיבולת אחסון
כל דיסק און קי מוגבל בכמות הזיכרון שלו, הנפוצים ביותר הם מ-16GB עד 512GB. מכיוון שהעלות שלך לכונן תגדל יחד עם קיבולת האחסון, חשוב להבין את כמות הזיכרון הנדרשת לפרויקט שלך. כדי לתת מושג טוב יותר על כמה נתונים יכול להכיל כונן מסוים, יצרנו טבלה זו בהתבסס על גודל הקבצים הממוצע של סוגי מדיה שונים.
בדיסק און קי של 16GB בממוצע ניתן לאחסן כ 3800 תמונות\240 דקות סרטונים\או 240 שעות נגינה של מוזיקה.
מומלץ לרכוש מינימום 16GB. הפרש המחירים בין ה 16GB לפחותים ממנו לא משמעותית והתמורה גדולה יותר.
3. פורמט שבב
הסעיף הזה נכנס תחת סעיף 1. פורמט שבב מרמז גם על איכות הזיכרון. לרוב במפרטים הטכניים לא כתוב איזה סוג פורמט הדיסק און קי. לכן, במידה ואתם רוכשים דיסקאון קי מחברה לא מוכרת/אמינה בדקואת פורמט השבב של הכונן.

4. מהירות העברה

גורם נוסף שצריך לקחת בחשבון כאשר קונים כונן הבזק הוא מהירות ההעברה. ישנם שני סוגים של כונני הבזק מסוג USB אחד הוא USB2.0 שהוא תקן ישן יותר, ו- USB3.0 , שהוא חדש יותר. מהירות ההעברה עבור USB 2.0 היא 480 Mbps, ו-USB 3.0 היא 4,800 Mbps או 4.5 Gbps. כלומר, USB 3.0 מהיר בערך פי עשרה מ-USB 2.0.

בנוסף יש גם תקנים חדשים מ USB3.0 אבל זה כבר למאמר אחר מה ההבדלים בין התקנים האלה.

5. אבטחה

עם הנוחות של הרכיבים הללו מגיעים גם כמה סיכוני אבטחה:

  • גודלם הקטן עלול לגרום לאיבוד או להתעלמות מהם.
  • קשה לעקוב אחריהם פיזית (חברות מסוימות אוסרות את השימוש בהם מסיבה זו).
  • הם יכולים להעביר תוכנות זדוניות ממחשב אחד למשנהו בקלות.

אינך יכול לשנות את גודלו שהוא בערך אצבע מבלי לוותר על הניידות שלו, אך הצפנת תוכנות והצפנת חומרה יכולים לסייע במניעת העברת תוכנות זדוניות וגישה לא מורשית. תוכניות הצפנת דיסקים מלאות מציעות הצפנה תוך כדי תנועה של מדיה נשלפת. סוג נוסף של הגנה הוא לוח מקשים מובנה שבו המשתמשים חייבים להזין סיסמא כדי להשתמש בכונן. 

ייתכן שהיכולות הנוספות האלה לא יהיו נחוצות אם אתה מעביר כמה קבצים לא חסויים ממחשב ביתי אחד למשנהו. אבל אם אתה מעביר קבצים בין מספר מחשבים או שומר נתונים חשובים או קנייניים בארכיון, עליך להגן על המכשיר. אבטחת נתונים מוסיפה לעלות ה-USB, אך בקבלת החלטת הרכישה שלך, עליך להשוות אותה לעלות שתהיה (בזמן, בכסף ובחמרה) אם הכונן הלא מוגן שלך ייפול לידיים הלא נכונות. 

6. הצפנה

בהמשך לסעיף הקודם חלק מכונני הפלאש מגיעים עם תוכנה שמאפשרת הצפנת קבצים מאנשים לא רצויים. במידה ואתם רוצים שהקבלים שלכם לא יגיעו לידיים זרות ומוכנים לשלם על כך יותר כסף בדקו אופציה כזאת.


רוצים גם אתם לכתוב מאמרים עם קרדיט? שלחו הודעה או מייל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *