מאמרי מידע

איך לשמור על הסוללה של הטלפון הנייד

איך לשמור על הבטרייה של הטלפון

כולנו מכירים את ההרגשה שאחרי שנתיים שלוש הטלפון הסלולרי שלנו או יותר נכון הבטריה של הטלפון הסלולרי שלנו מתחילה להיגמר. להיגמר הכוונה שאתה מטעין את הטלפון שעה-שעה וחצי עד ל 80 אחוז ואז ברגע אחד האחוזים יורדים ל 50 אחוז ואז ל 20 וכו’.

הנה כמה טיפים איך לשמור על הבטריה כמה שיותר זמן. 

אם תיישמו את הטיפים האלו תוכלו לשמור על הבטריה של הטלפון שלכם ובכך להנות מהטלפון יותר זמן.

כמה מושגים לפני:

– לכל בטריה יש קיבולת מסוימת. בדרך כלל קיבולת בטריה של טלפון סלולרי נע סביב ה 3000-4000 מיליאמפר. 

– בטריה נשחקת עם הזמן – ככל שמשתמשים בה בצורה לא נכונה כך היא תאבד יותר “זמן חיים”.

– ברוב הסמאטפונים סוג הסוללה היא סוללות הליתיום-יון\Li-poly. 

טיפ מספר 1:

כמובן טמפרטורה. המכשירים שלנו נועד לתת לנו ביצועים טובים במגוון רחב של טמפרטורות סביבה, סביב ה 16 ° עד 22 מעלות כאזור הנוחות האידיאלי. כאשר המכשיר חשוף לטמפרטורות סביבה הגבוהה מ- 35 מעלות צלזיוס, החום עלול לפגוע בקיבולת הסוללה. פגיעה בקיבולת הסוללה תקצר את חיי הבטריה של הטלפון בטווח הארוך.

טיפ מספר 1ב:

טעינת המכשיר בטמפרטורות גבוהות עלולה לפגוע בו עוד יותר. יש תוכנות שמגבילות את הטעינה מעל 80% כאשר יש חריגה מהטמפרטורה המומלצות ולמרות זאת מומלץ שלא להסמך על תוכנות אלה (לא כי הן לא טובות). 

הערת ביניים: קור פחות פוגע מכשירים שלנו. כאשר אנחנו משתמשים במכשיר בסביבה קרה מאוד, ייתכן שנבחין בירידה בחיי הסוללה, אך זהו מצב זמני. ברגע שטמפרטורת הסוללה תחזור לטווח הפעולה הרגיל שלה, הביצועים שלה יחזרו גם הם למצב נורמלי.

טיפ מספר 2:

אסור להטעין את הטלפון למשך כל הלילה או מעל 100% – טעינה של מעל 100% הסוללה עלולה לאבד קיבולת מסוימת, מה שמוביל לחיי סוללה קצרים יותר גם בטווח הארוך וגם בטווח הקצר.

טיפ מספר 3:

הדרך הטובה ביותר לטעון את הסמארטפון היא מעט בכל פעם. כלומר, בכל רגע שיש לכם הזדמנות חברו אותו לחשמל לכמה דקות. 

טיפ מספר 4:

כדי לשמור על חיי סוללה אידיאליים ובטריה תקינה לאורך זמן, השאירו אותה טעונה ברמה של 65-75 אחוזים. כמובן שבלתי אפשרי להקפיד על זה במהלך היום, אבל השתדלו לא לתת למכשיר להגיע מתחת ל-45 אחוזים, אם יש לכם אפשרות לחבר את הסמארטפון לשקע קרוב. 

טיפ מספר 5:

לא לחכות שהסמארטפון יגיע ל 0% ואז להטעין אותו – פריקה של עמוקה של הסוללה עלולה לגרום לשחיקה של הבטריה ופגיעה בטווח הארוך.

טיפ מספר 6:

לא להטעין את הטלפון מרמת טעינה נמוכה לרמת טעינה גבוהה. למשל, אם הסמארטפון שלכם נמצא על 5% לא להטעין אותו ברציפות עד ל 100% אחוז. טעינה כזאת יכולה להפחית את קיבולת הסוללה ולקצר את תוחלת החיים שלה.

הערה: לפי Battery University סוללות ליתיום-יון לא צריכות להיות טעונות במלואן (לא רצוי לעשות זאת).

טיפ מספר 7:

שימוש במטען מתאים. מי לא מכיר את האלה שקונים טלפון חדש בארבעת אלפים שקל אבל מגן הם לא רוצים לקנות וגם מטען טוב “חבל על הכסף”……

מטענים לא מקוריים או מחברות לא אמינות רצוי להימנע מהם משום שהם עלולים להזרים פחות מידי (במקרה הטוב) או יותר מידי (במקרה הפחות טוב) חשמל, מה שעלול להוביל להתחממות המכשיר שלכם ולהרוס אותו ואת הבטריה שלו – הנזק עלול להיות בלתי הפיך לבטריה.

לסיכום:

על מנת לשמור את הבטריה של הטלפון שלכם לטווח הארוך תקפידו על:

-לא להגיע ל100% טעינה.

-לא להגיע ל0% אחוז טעינה.

-להטעין במטען מקורי\איכותי.

-לא להטעין שהטלפון רותח.

-לא להטעין את הטלפון מ 0-20% ברציפות עד ל 80-100%.

לקטגוריית המטענים שלנו – מטענים מעולים, מקוריים ומאושרים לחצו כאן.

לשאר המאמרים שלנו לחצו כאן.

יש לכם\קראתם טיפים נוספים איך לשמור על הסוללה של הטלפון?

שתפו אותנו בתגובות 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *