מאמרי מידע

האם כדאי להשאיר את המטען סתם מחובר לחשמל?

מטען מחובר לשקע

טעינה של הטלפונים הסלולריים שלנו בממוצע מספיקה ליום עבודה ועוד קצת.

רוב האנשים מחזיקים מטען נייד או לוקחים את המטען האישי שלהם לכל מקום שהם הולכים ויש את אלה שמגדילים לעשות ושמים בכל מקום מטען מחובר לשקע. אבל, האם כדאי בכלל להשאיר מטען בשקע בלי שימוש?

שיקולים על מנת לנתק מהשקע:

1. המטען ממשיך לצרוך זרם, ואנו משלמים על צריכת הזרם הזאת.

2. סיכוני שריפה כתוצאה מקצר פנימי. לרוב במטענים איכותיים יש בקרה אלקטרונית ולכן אין לחשוש מהאפשרות הזאת אבל במטענים זולים ולא מאושרים ייתכן מצב של קצר חשמלי ואז במקרה הטוב ישרף רק המטען עצמו.

בדקנו עם 10 חשמלאים “האם מותר להשאיר מטען מחובר לשקע?” וקיבלנו תשובה שאינה חד משמעית.

רוב החשמלאים אמרו לנו שעדיף לא לקחת סיכונים ולנתק את אותו מטען או אביזר שמחובר לשקע. חלקם הסתייגו ואמרו שבמטען מקורי אין את הבעיה ולכן ניתן להשאיר בשקע.

חלק שני טען שחייבים לנתק את המטען מהסיבה שמטען מחובר לשקע גם אם הוא מקורי וכולל בקרה יכול לגרום לקצרים ושריפות רבות נגרמו בעקבות השארת מטען לא בשימוש בשקע.

לדעת החלק שלישי והקטן ביותר אין שום בעיה להשאיר מטען ללא שימוש בשקע. מהסיבה שהצריכה העצמית של המטען כל כך קטנה שהסיכוי שתגרום למשהו היא מזערית מאוד וכמעט ולא קיימת בטח במטענים ובשקעים כמו בימנו.

למרות זאת יש מצבים בהם כולם ימליצו לנתק את המטען מהשקע.

במצבים כדוגמת כאשר יש חיות מחמד בבית הן יכולות ללעוס את כבל הטעינה ובמקרה כזה, עדיף שהוא לא יהיה מחובר לשקע. גם במצבים שישנה נזילה אצלכם בדירה כדאי לנתק מכשירים מהשקע, המים יכולים לגרום לקצר ולנזק בחשמל.

מי שיש לו ילדים קטנים מומלץ מאוד לנתק מטענים מהשקע – סקרנות של ילדים עלולה גם לפגום במטען עצמו במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב ילדים יכולים לנסות להכניס אצבעות לשקע…

כמו כן מי שאין לו בבית הגנת ברקים, סובל מקצרים לעיתים תכופות, כבלים פגומים או לעוסים וכו’ מומלץ לנתק את המטענים והכבלים משקע.

לסיכום:

ניתוק מטען מהטלפון הסלולרי הוא רצוי וכדאי כמקדם בטיחות, הפרה – ברוב המקרים אינה מביאה לתוצאות שליליות. 

מטענים למשל שמתחממים בלי שהם מחוברים לטלפון רצוי לזרוק את המטען, מטען לא אמור להתחמם בלי שמחובר אליו מכשיר.

עדיף לזרוק מטען לא תקין מאשר לזרוק בית 🏡

לרשימת המטענים הביתיים שלנו – מטענים איכותיים ומאושרים.

לרשימת המטענים הניידים שלנו – מטענים איכותיים ומאושרים.

לרשימת הכבלים שלנו – כבלים מקוריים ומאושרים.

כתבו לנו עוד טיפים \ מה אתם חושבים על המאמר?

1 thoughts on “האם כדאי להשאיר את המטען סתם מחובר לחשמל?

  1. אדם הגיב:

    כמומחה בתחום האלקטרוניקה התשובה אם להשאיר מטען מחובר לרשת החשמל הינה מורכבת משני צדדי הטכני והסביבתי.
    אתחיל בטכני, אין בעיה טכנית מידית להשאיר המטען בשקע, גם צריכת המתח כלומר עלות החשמל שיצרך הינה בטלה בשישים כלומר אפסית כמו שקל בשנה אפילו פחות… סיכונים מאידך להשארת מחשיר אלקטרוני מחובר לרשת קימים, ולכן הימנעות היא תמיד טובה, ניתן לחבר המטען על שקע עם מפסק ולכבותו כל בוקר. העיקרון המנחה של הבטיחות אומר שעדיף שמה שלא חייב להיות מחובר שינותק, וכן יש חשיבות לרכישת מטען מקורי בעל תו תקן אירופאי או אחר מוכר.
    יש גןרמי סביבה שעלולים להשפיע על מטענים שמחוברים לרשת וגם אם אינם בשימוש, כגון חום הקיץ הגדול טמפרטורות יכולות בחוץ להיות 45 מעלות ובפנים בדירה שאיש לא נמצא בה באותו הזמן הטמפרטורה עלולה להגיע ל30 מעלות ואף יותר וזה בהחלט משפיע לרעה על מטענים ועל כל דבר שמחובר במצב סטנדביי לרשת החשמל, כמו הטלויזיות שלנו לדוגמא.לסיכום הימנעות חוסכת הרבה כאבי ראש, ושריפה בבית זה תענוג מפוקפק לכן העדפה שלי נתקו מה שאין בו צורך ולא חייב להיות מחובר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *