מאמרי מידע

האם כדאי לקנות רק ראש מטען וכבל מקורי?

כמעט כולם מכירים את זה. אתה רוצה לרכוש מטען לטלפון הנייד, לנגן, לקונסולת משחקים של הילד או מה שזה לא יהיה, מגיע לחנות והמוכר מציע לך (ויש כאלה שממש יתעקשו איתך) לקנות מטען מקורי (או לכל הפחות של חברה אמינה).

גם בגלישה קלה ברחבי הרשת ניתן לראות מדריכים שונים שהמלצתם היא אך ורק מטען מחברה אמינה (במידה ואי אפשר לרכוש מטען מקורי).

הערה חשובה: במאמר הבא בכל פעם שאכתוב מטען מקורי הכוונה גם למטען של חברה אמינה לא חייב של אותו מותג של המוצר אותו תרצו להטעין.

אם כך, האם באמת נכון הדבר וכדאי לקנות רק מטען מקורי?

ראשית ככלל ובמידת האפשר תמיד רצוי לקנות מטען מאותו יצרן של המוצר אותו אתם רוצים להטעין. היצרנית תדע בצורה הטובה ביותר מה מתאים למכשירים שהיא מייצרת. למשל מטענים של אפל מתממשקים הכי טוב עם מוצרים של אפל. אותו דבר גם סמסונג ושאר החברות.

שימו לב! גם כאשר הלוגו של החברה מוטבע על גבי המכשיר זה לא מחייב שאכן המוצר מקורי. אנו ממליצים לקנות רק מחנויות או ספקים שאתם יודעים שהם אמינים ומספקים מוצר איכותי עם אחריות.

כל מכשיר צורך מתח, חיבור שנאי לא מתאים לשקע עלול לשרוף את השנאי (חשוב בעיקר לכאלה שרוכשים מוצרים מחו”ל) בנוסף, לכל מכשיר שצורך טעינה יש הספק מסוים שהוא יכול לעמוד בו. הספק גבוה מעל היכולת עלולה לפגוע במוצר או בביצועים שלו.

מטען לא איכותי עלול לספק לטלפון או למוצר שלכם זרם גבוה ולא מיוצב. הדבר עלול לגרום לשריפה של המוצר או לפגיעה בביצועים שלו. למרות זאת לא בטוח שתרגישו את זה על הפעם הראשונה שתחברו את השנאי לשקע, בחלק מהמכשירים כמו למשל טלפונים חכמים גם לסוללה עצמה יש “מוח” מאחוריה. הסוללה יכולה למנוע טעינה לא מתאימה של הטלפון. אולם, במכשירים ישנים יותר כגון גמבויים שם אין איזושהי בקרה, הסוללה בהחלט יכולה להתנפח ולהיהרס.

אם כן הסברנו מדוע חשוב לקנות ראש מטען איכותי אבל האם גם כבל טעינה משנה אם יש לנו ראש מתאים?

בגדול ובקצרה התשובה היא כן. פחות מבחינה של שמירה על הסוללה או על המוצר אלא מבחינת איכות הטעינה.

כבל לא איכותי עלול להיות לא בגודל המתאים ולפגוע בשקע הטעינה שלנו (תקלה זו חריגה מאוד אולם עדיין קיימת). בנוסף, כבל לא איכותי עלול להאט את קצב הטעינה. אם רכשתם ראש מטען מצוין שמתאים בדיוק למה שאתם צריכים וכבל זול לא איכותי, יש סיכוי גדול שהמטען לא יעבוד כמו שחשבתם שיעבוד שקניתם את הראש מטען מהסיבה שהכבל לא יכול להעביר זרם גבוה כמו שהמכשיר צריך לקבל וכמו שהראש יכול לספק.

בכל זאת ראש מטען יותר חשוב שיהיה איכותי מאשר הכבל טעינה.

תודה שהקדשתם מזמנכם לקרוא את המאמר שכתבתי. אשמח להערות והארות בתגובות.

לרשימת המטעני קיר שלנו – מומלצים ואיכותיים מאושרי תו תקן לחצו כאן.

לרשימת המטעני רכב שלנו – מומלצים, איכותיים ומאושרי תו תקן לחצו כאן.

במידה ואתם מתלבטים מה מתאים לכם תמיד נשמח לתת לכם שירות.

רוצים גם אתם לכתוב מאמרים עם קרדיט? שלחו הודעה  או מייל באמצעות כפתור הצור קשר בצד שמאל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *