מאמרי מידע

כיצד לבחור את הרמקול בלוטוס המושלם?

רמקול Bluetooth איכותי הוא ערכה חיונית לכל חובב מוזיקה, בין אם זה לשימוש במסיבת בריכה או להאזנה למנגינות האהובות עליך בבית, ללא צורך בכבלים ובלאגן אחר.
מרוב ההיצע הבאמת מטורף שהקטגוריה הזאת מציעה לנו מלא אנשים לא יודעים כיצד לקנות רמקול שייתן את התמורה למחיר הגבוהה ביותר וקונים לפי מותג, מחיר, כמו של החבר וכו’.

במאמר הבא אנסה להסביר כמה שאוכל כיצד לא להיות חלק מהאנשים האלו. ולקנות רמקול שבאמת יתאים לכם.

כיום רוב הרמקולים האלחוטיים מגיעים עם מפרט שמע שיכול להתחרות ברמקולים חוטיים מסורתיים, כשהעיצובים הניידים שלהם הופכים אותם לאידיאליים עבור כל מי שאוהב להאזין למוזיקה תוך כדי תנועה. תוסיפו לזה קישוריות מצוינת, חיי סוללה ארוכים ומבנה עמיד, לא פלא שהקטגוריה הזאת מציעה כל כך הרבה דגמים מתוך כל כך הרבה חברות. לכן, בחירת רמקול Bluetooth המתאים לצרכים שלכם צריך להיעשות לאחר חשיבה, חבל לזרוק סתם כסף לפח.בתור התחלה לאדם הממוצע רבים מהדגמים המומלצים לא יעלו יותר מ200 עד 350 שקל, מה שאומר שלא צריך להוציא יותר מידיי כסף עבור רמקול נייד חזק ואיכותי. כמובן שלרוב ככל שהרמקול יעלה יותר כך איכות הסאונד/הסוללה/העוצמה תהייה חזקה יותר.
מפרט האודיו/איכות הסאונד

אם אתם רוצים שהמוזיקה תישמע טוב ככל האפשר, איכות השמע צריכה להיות בראש סדר העדיפויות. 

רוב יצרני הרמקולים הניידים ידגישו את תגובת התדר של המכשיר שלהם, מה שמעיד בעצם עד כמה הרמקול יכול לשחזר את טווח הצלילים שאנו יכולים לשמוע. רוב תגובות התדר ינועו בין 20 ל-20,000 הרץ, שזה סביב גבול השמיעה האנושית – אם כי טווח של מתחת ל-20 הרץ אומר בדרך כלל שהרמקול מסוגל לספק צלילי סאב-בס שניתן לחוש במקום לשמוע. 

התדרים הנמוכים האלה הם מה שאתה צריך לשים לב אליו אם אתה מחפש בס חובט. שוב, אם בס זה מה שיעשה לכם את החוויה שאתם מחפשים, חפשו רמקולים המכילים רדיאטורים בס פסיביים, המאפשרים להם לייצר קצה נמוך חזק תוך שמירה על המכשיר קטן ונייד ככל האפשר. ובכל זאת, רמקולים גדולים יותר הם בדרך כלל חזקים יותר, עם יותר מקום לאוויר מה שמייצר צליל חזק יותר.

מי שרוצה להוציא כמה שיותר פרטים מהמוזיקה שמתנגנת צריך לשקול רמקולים המציעים תמיכה ב-codec אלחוטיים כגון aptX, המספקים זרמים באיכות גבוהה והשהייה נמוכה, בהשוואה לקידודים סטנדרטיים אחרים של בלוטות’.

רמקולי בלוטות’ שניתן להתאים לסטריאו (או אפילו להוות חלק ממערכת שמע מרובת רמקולים) היא דרך נוספת להבטיח איכות שמע טובה. רמקולים עצמאיים עשויים להיות כל הכוח הקיים, אבל שיש במקביל ערוץ שמאל וימין זה ישפיע משמעותית על טבילת המוזיקה – וכולם כולם יסכימו ששני רמקולים עדיפים על אחד.

אטימות ועמידות

אחד הדברים הטובים ביותר ברמקולי Bluetooth הוא שהם קטנים וניידים – רובם יכולים לשמש בחוץ לפיקניקים, טיולים ומסיבות ‘על הדרך’. עם זאת, לא כל רמקולי ה-Bluetooth עשויים להיות שווים – וודא שהיחידה מתאימה לשימוש בחיק הטבע. ראשית, שקול את העיצוב: האם המבנה חזק ועמיד? חפשו בפינות בולמי זעזועים וכדו’ כדי למנוע נזק מנפילות. 

בעוד שכל רמקולי ה-Bluetooth הם ניידים מעצם טבעם, חלקם קלים יותר לנשיאה. רבים מגיעים עם חוטים קשורים או קליפסים המאפשרים לחבר אותם לתרמיל, וחלקם מגיעים עם מבנה גלילי המאפשר לחבר אותם בקלות לאופניים. בנוסף, ודא שהרמקול הנייד שלך אינו כבד מדי לנשיאה לאורך תקופות ארוכות, או מגושם מכדי להכניס לתיק – אלא אם אתה מחפש דגם שיהיה חזק/גדול מהרגיל.

בשביל לבדוק את רמת האטימות של המכשיר בדקו מהו דירוג ה IP שלו.

אולי החשוב ביותר הוא דירוג ה-IP (הגנה בינלאומית) של הרמקול האלחוטי. זה ייראה כמו האותיות ‘IP’ ואחריהן שני מספרים, כאשר הראשון מסמן את ההגנה של הרמקול מפני חלקיקים כמו אבק, והשני מציין עד כמה הוא יכול לעמוד בפני נוזלים. חשוב לדעת האם רמקול ה-Bluetooth החדש שלכם עמיד למים, במיוחד אם אתם רוצים להשתמש בו בכל תנאי מזג האוויר. דירוג עמידות למים IPX4 מספיק בדרך כלל לשימוש בגינה ויגן על הרמקול מכמה טיפות גשם. עם זאת, דירוג IP67 ומעלה מסמל שניתן לטבול את הרמקול בגוף מים – עד לעומק של מטר אחד – למשך כחצי שעה, ושהוא יהיה מוגן מאבק. חלק מהרמקולים אף יכולים לצוף בבריכה. שלא תחשבו – זה לא רק מי הבריכה שמהם תרצו להגן על הרמקול. אם התכנון הוא להשתמש בו למסיבות, דירוג IP הגון אומר שהרמקול שלך ישרוד אפילו שפריץ של יין.

חיי סוללה וחיבורים

חיי סוללה נאותים הם חיוניים אם אתה רוצה שרמקול ה-Bluetooth שלך יחזיק מעמד כל היום. בעוד רמקולים גדולים יותר נוטים להציע זמני משחק ארוכים יותר, עיצוב חכם חוסך מקום פירושו שגם דגמים קטנים יותר מסוגלים ללכת רחוק במבחן הזה. חפשו חיי סוללה של לפחות 5 שעות.

סוג החיבור הוא גם שיקול. Bluetooth 5 ומעלה הוא גם תכונה ראויה לציון, שכן תקבלו מרחקי התאמה של עד 120 מטר בניגוד ל-Bluetooth 4.2, שיכול להתמודד רק עם 30 מטר. אם אתה משתמש ברמקול שלך למסיבות, צימוד מרובה נקודות מקל על החברים שלך להשתלט כ-DJ, בעוד שהיכולת להתאמה סטריאו – או לפחות מונו-צימוד – תיתן לך צליל חזק יותר. 

חלק מהרמקולים הניידים מגיעים עם קישוריות Wi-Fi, אם אתם מתכננים למקם את הרמקול שלכם בבית כדאי שתבדקו גם על הרמקולים עם הקישוריות הזאת. זה די נוח.

מחיר

המחיר הוא לא מה שקובע. לפני הרכישה בדקו מוצרים דומים, שאלו חברים ותתייעצו עם מי שאתם יכולים. לאחר בדיקה רכשו את הרמקול שלדעתם הכי מתאים לצרכים שלכם.

בהצלחה!

לצפייה ברשימת הרמקולים הזמינים במלאי לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *