מאמרי מידע

למה מוצרי אפל כל כך יקרים?

מוצרי אפל

למה מוצרי אפל עולים כל כך יקר?

בשנת 2016 מחיר של אייפון 7 התחיל בסביבות 695 דולר. במחירים של שנת 2019, שלוש שנים מאוחר יותר המחיר של האייפון 10 מתחיל בערך מ 999 דולר (43% יותר).

לעומת זאת באייפון 11 כולם הופתעו לגלות שאפל הורידה את המחיר של האייפונים. וכיום אייפון 11 הזול ביותר נמכר סביב ה 780 דולר. יש שיגידו שזה בגלל שאפל התחילה להרגיש שגם הלקוחות הקבועים שלה בורחים לה מבין הידיים.

לענייננו, אם נסתכל על מכשיר ה MAC-MINI  עליית המחירים קיצונית יותר. מ 535 דולר,ב 2019 למחיר של 799 דולר (או עליה של קרוב ל 50% יותר).

סך הכל מדובר במכשירים טכנולוגיים שמכניסים לאפל הרבה מאוד כסף ועולה השאלה – “למה הם עולים כל כך הרבה כסף”?

כמו שמסבירה הכתבה של business lnsider לאורך השנים חברת אפל בנתה לעצמה מוניטין של חברת יוקרה. הכוונה, מוצרים מעוצבים בצורה בלתי רגילה לצד איכות ברמה הגבוהה ביותר. בזכות המוניטין והחדשנות שהביא סטיב ג’ובס, החברה הצליחה לבנות סביבה בסיס לקוחות נאמן שלא קיים אצל אף חברה טכנולוגית אחרת.

בזכות הנאמנות הגבוהה של הלקוחות, אפל מצליחה לגבות אחוזי רווח יותר גבוהים (יש שיקראו לזה “מס אפל”). “מס” זה הכוונה לתשלום שמשתמשי אפל מוכנים לשלם רק כי מדובר במוצר של חברת אפל. לדוגמא במחשב המק-בוק איר 256 גיגה אחסון עולה 1299 דולר למרות שניתן להשיג מחשב אחר זהה לחלוטין מבחינת המפרט הטכני שלו במחיר של 100 דולר פחות, עדיין יש כאלו שיקנו דווקא את של אפל. החברה אפילו הצליחה להפוך תופעה לוויראלית כאשר בשנה האחרונה הכריזה על מחזיק מסך (רק המחזיק ללא המסך) ב 1000 דולר – הרבה יותר מרוב מסכי המחשב שיש היום בשוק.

מעבר למחיר הגבוה של מוצרי אפל השונים החברה גובה הרבה מאוד כסף לשדרוגים מעל המפרט הבסיסי של מכשירים רבים למשל המקלדת של החברה תעלה באזור ה 129 דולר נוספים או העכבר של החברה שיעלה באזור ה 80 דולר. החברה אפילו ידועה במחירים מופרזים לכבלים ומתאמים. בעקבות כך משתמשים רבים נאלצים לקנות למשל מתאם של חברה אחרת כי החברה מסירה כניסות סטנדרטיות רבות והמתאמים שלהם עולים עוד “מכה קלה לכיס”.

אם המחירים של אפל יקרים כל כך בהשוואה למתחרים. האם מוצרי אפל גם הרבה איכותיים יותר?

התשובה היא שלא. רוב הרכיבים בסמארטפונים השונים יחסית סטנדרטיים. גם אפל משתמשת למשל בעדשות של חברת סוני, שהאחרונה משתמשת בהן גם עבור המכשירים שלה עם זאת כדאי לשים לב שרוב מוצרי היוקרה של החברה מעניקים איכות בלתי רגילה ואחריות ארוכה על המוצרים (לעומת המתחרים) ועדיין מוצרים אלו מסיימים את תפקידם לאחר מספר שנים מצומצם אם כן מדובר בנכס כלכלי אדיר לחברה.

עלות הרכיבים במכשירי אפל עומדת על 490 דולר. עבור פלאפון שנמכר במחיר של 1099 דולר. עם זאת גם בחברות אחרות הפער זהה, למשל בפלאפון של סמסונג S10+, עלות החומרים היא 420 דולר לעומת זאת המכשיר נמכר באזור ה 999 דולר.

למרות כל זאת כדאי לשים לב שהפער בין ההוצאות לבין המחיר גדל בצורה קיצונית עם שחרור האייפון X לשוק.

בשורה התחתונה, בין אם מדובר בסמל סטטוס מוצרים חדשניים או חווית שימוש נוחה, לקוחות (בחלק מהמקומות, בהודו למשל אפל מחזיקה בנתח שוק של 2 אחוז בלבד) מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף עבור מה שאפל מספקת להם. לא מספיק להסתכל על הוצאות החברה כי בסופו של דבר אין להם משמעות בצד של הלקוח. הלקוחות משלמים עבור הערך שהם מקבלים מול אלטרנטיבות אחרות בשוק וכך יוצא שלמרות שיש לא מעט אלטרנטיבות קיימות, יש גם לקוחות שמוכנים לשלם יותר עבור מוצרי אפל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *