מאמרי מידע

מה ההבדל בין סוגי המגני מסך? ומה אומר ה D במפרט שלו?

1. ממה עשויים מגני המסך של הטלפון שלנו?

בזמן גלילה באתר שלנו או חנויות מקוונות אחרות למגיני מסך, תראו הרבה מונחים ומפרטים שונים על מגני מסך שונים, כגון זכוכית גורילה, 9H, ציפוי אוליאופובי, TPU וכו ‘. נגיע לכך בהמשך. אבל עכשיו, בואו נדבר על שני הסוגים הנפוצים ביותר של מגיני מסך.

מגן מסך מפלסטיק TPU:

TPU (פוליאוריטן תרמופלסטי) הוא פלסטיק משופר כימי, המתגאה בעמידות בפני שריטות, גמישות, עמידות בשמנים ושומנים ובעמידות מוגברת. מכיוון שהחומר אלסטי, יש לו יכולות “ריפוי עצמי” מוגבלות. מגני מסך מפלסטיק מקבלים שריטות בקלות, ולמרבה הצער, השריטות בדרך כלל קבועות. מגבלה נוספת היא שהם נוטים יותר להתנגד לטביעת אצבע ירודה, והם בדרך כלל אינם מספקים כיסוי מסך של 100% (למשל, קצוות ה- Samsung Galaxy S8).

מגן מסך מזכוכית מחוסמת:

עד היום מגן מסך זכוכית זהו הסוג החביב עלינו ללא עוררין, הוא טוב במיוחד בהגנה על מסך הטלפון מפני שריטות ושברים. למה? ובכן, למרות שהם עשויים לא להחזיק מעמד זמן רב יותר מאלה הפלסטיק (כיוון שהם נשברים), מגני זכוכית מחוסמת נוטים להציע עמידות טובה בהרבה מפני שריטות ושברים, הם נותנים תחושה אמיתית של המסך כאילו הם לא קיימים, מה שהופך אותם להרבה יותר נעימים לשימוש. עדיין קשה לבחור אחד מתוך המון מגני מסך מזכוכית מחוסמת. לזכוכית מחוסמת מגוון אופציות: זכוכית גורילה, ציפוי אולופובי ומגני מסך 2.5D / 3D / 5D ועוד איך תדע איזה מגן מסך יהיה לך הכי טוב?

2. מה צריך לקחת בחשבון כשמדובר בבחירת מגן מסך מזכוכית מחוסמת?

קשיות מתייחסת לעמידות בפני שריטות של חומרים. זה אומר לנו כמה קשה החומר ואם חומרים כלשהם יכולים לגרד את מסך הטלפון או לא. קחו למשל יהלום וזכוכית. ליהלום קשיות של 10, ואילו הזכוכית היא כ -5.5. אם גירדת יהלום לאורך מגן הזכוכית, זה יפגע בזכוכית, אך היהלום יישאר שלם. לפי Mohs Scale, לציפורן יש קשיות של 2.5, זכוכית חלון יש 6, גורילה גלאס 6.5, ו קוורץ (המרכיב העיקרי של חול) 7. כמובן, האויב הגדול ביותר של הטלפון מסך הוא חול, קשה יותר מאשר זכוכית, נכנס כמעט לכל חור ויש אותו בכל מקום. 

מגני מסך 2.5D / 3D / 5D

מגן מסך זכוכית דו-ממדי הוא שטוח, מיועד למסכי הטלפון השטוחים, דו-ממדיים. לשם השוואה, מסך זכוכית 2.5D בעל עקמומיות קלה לכיוון הקצוות, אם כי ממש כמו מסך דו-ממדי, האזור האמצעי זהה למסך דו-ממדי שטוח. מגן מסך תלת ממדי בעל צדדים מעוקלים. עם זאת, החלק העליון והתחתון עדיין חתוך בצורה ישרה. ומגן מסך 5D מעוקל מכל הצדדים, מלמעלה ומלמטה.

האם זה אומר שמגן מסך 5D טוב יותר מאשר תלת ממד? לא בהכרח, מגני מסך תלת ממד מיועדים בעיקר לטלפונים עם קצוות מעוקלים, כמו Samsung S10. מגני מסך 5D מכסים כל קצה של מסך הטלפון לחלוטין, בין אם הטלפון כולל קצוות מעוקלים או שטוחים. הם מציעים גם חווית מגע טובה יותר במסך ורגישות גבוהה יותר. והם בדרך כלל יקרים יותר.

מהו הציפוי האוליאופובי?

בניגוד למגיני מסך מפלסטיק, זכוכית מחוסמת שומרת על כתמי טביעות אצבעות, ולכן היא זקוקה לציפוי נוסף כדי להימנע מכך. ציפוי אוליאופובי דוחה שמן, כלומר טביעות האצבע לא ידבקו אליו. החלקה עם בד מיקרו-סיבים תיפטר מהם. לא בכל המגנים המכוסים חומר אוליאופובי יהיו תוצאות זהות זה תלוי בסוג הפולימר בו נעשה שימוש ובאיזו מידה חיבורו את הציפוי לזכוכית.

למרות שהיצרן התכוון לגרום למגן המסך מזכוכית להרגיש בדיוק כמו המסך בפועל של הטלפון שלך, זה עדיין יכול להשפיע על החוויה שלך כשאתה משתמש בטלפון. היבט מרכזי אחד המשפיע על הרגישות למגע הוא עובי. ככל שמגן המסך עבה יותר, כך תרגישו חוסר נוחות ושלא כל נגיעה המסך ירגיש.

כיום מגני המסך הפופולרים ביותר הינם 2.5D ו 5D.

מקווים שעזרנו לכם להחליט.

לרשימת המגנים למכשירי סמסונג לחצו כאן.

לרשימת המגנים למכשירי אפל לחצו כאן.

לרשימת המגנים למכשירי שיאומי לחצו כאן.

לרשימת המגנים למכשירי רילמי לחצו כאן.

לרשימת המגנים למכשירי וואן פלוס לחצו כאן. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *