מאמרי מידע

מה שיאומי מייצרת ולמה כל כך הרבה חברות?

מה שיאומי מייצרת ולמה כל כך הרבה חברות

שיאומי, אחד מהמותגים האהובים בעולם ועל הישראלים בפרט. מוצרים טובים במחיר זול יחסית למתחרות האחרות.

שיואמי מייצרת (בין היתר): פלאפונים חכמים ולא, נעלי ספורט וכפכפים, שואבי אבק, מצלמות אקשן, אפילו מברשות שיניים ועוד ועוד. הכל תחת המותג “שיאומי”.

אם כן, האם באמת המוצרים האלו שייכים לשיאומי ואם ישנה בעיה במוצר האם השירות ינתן על ידי נותן שירות של שיאומי?

התשובה לשאלה הראשונה היא שלא. 

בואו נתחיל מהמוצרים המזוהים ביותר עם שיאומי, סמארטפונים. לשיאומי יש סמארטפונים תחת מותג הבית שלה “Mi”: מכשירי ה-Mi, שהם המכשירים הסטנדרטיים של החברה ומקבילה לאייפונים של אפל או לסדרת ה S של סמסונג. מכשירי ה-Mi max שהם בעצם “מכשיר הדגל” (או יותר נכון היו) של שיאומי שהם בעיקר מצוידים במסכים וסוללות מפלצתיות וחומרה בינונית. מכשירי ה-Mi mix שאין להם כל כך מקבילה, והפיצ’ר העיקרי שלהם הוא מסך קצה-לקצה ומיקומים משונים קצת למערך הצילום הקדמי, מכשירי ה-Mi A שהם בעיקר מכשירים זולים ומגיעים עם מערכת הפעלה נקיה לחלוטין של אנדרואיד. 

אבל שיאומי לא ממש עוצרת כאן. וודאי שמעתם עוד לא מעט שמות של סמארטפונים שמזוהים עם שיאומי, מה שנקרא “שיאומי ולא שיאומי”. שיאומי מחזיקה חברות בת רבות תחת מותגים שונים: Redmi הוא מותג שהוצג לראשונה ב-2013 בתור מותג ה”לואו-קוסט” של מכשירי שיאומי עם רכיבים זולים יותר ומחירים טובים יותר. רדמי מחזיקה בליין דומה של סמארטפונים הכוללים את סדרת Redmi הסטנדרטית, Redmi Note עם המסכים הגדולים ומערכי צילום משופרים, וסדרה נוספת בשם Redmi Go עם מפרט מינימלי ומערכת הפעלה Android Go.

לשיאומי יש עוד מספר חברות בת שמייצרות פלאפונים כמו למשל blackshark שהיא חברה ממותגת עבור גיימרים. או למשל הסידרה poco  או pocophone – סמארטפון עם מפרט של מכשיר דגל (עם כמה פשרות בדרך) במחיר זול יותר.

הפלפאונים הם רק חלק קטן ממה ששיאומי מייצרת (בצורה ישירה או עקיפה). בין המוצרים שלה ניתן למצוא: מטריות, שעונים, נעלי בית וספורט, סירים, מטהרי אוויר, מנורות ועוד.

בין החברות תוכלו למצוא את mi, mijia, redmi, roborock, yi, yeelight, viomi ועוד ועוד ועוד.

אם כן, מדוע כל הבלאגן הזה?

שיאומי (כמו מלא חברות בעולם וגם בישראל) משווקת לפעמים מוצרים שלה (או של חברות הבת) דרך מותגים שונים. אם זה כדי שיראה יותר טוב או על מנת “לבלבל את האויב” ויכול להיות עוד סיבות נוספות כאלה ואחרות. קחו למשל כמה הייתם מוכנים להשקיע (אם בכלל) על סיר של שיאומי? נשמע קצת מוזר.. אולם, אם יגידו לכם שזה של מותג אחר יכול להיות שהיה יותר סיכוי שתקנו.

התשובה לשאלה השניה (האם נותן השירות יהיה נותן שירות של שיאומי) היא גם לא.

כאשר אתם קונים מוצר מכל חברה אחרת, בין אם היא רובורוק, רוידמי או כל חברה אחרת שמזוהה באופן כזה או אחר עם שיאומי, אתם לא קונים מוצר ישירות משיאומי. כלומר, אם קניתם רובוט של רובורוק למשל, לא שיאומי היא זו שתתן לכם את האחריות עליו, אלא רובורוק (והיבואנית שלה). לא משנה מה מערכת היחסים של אותה חברה עם שיאומי, החברות הללו מתנהלות באופן עצמאי לחלוטין, ולעיתים עם מערכי הפצה, פיתוח, מכירות ושירות שונים לחלוטין מאלו של שיאומי. 

לסיכום: שיאומי היא אחת מכאבי הראש הגדולים ביותר בעולם הטכנולוגיה, בעיקר בגלל שהיא יורה לכל הכיוונים. לכן בכל פעם שאתם קוראים את המילה “שיאומי” בסמיכות למוצר שהוא אינו Mi או Mijia, בדקו מי החברה העומדת מאחוריו, ותמיד וודאו מיהו נותן השירות והאחריות עבור המוצר שאתם קונים. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *