מאמרי מידע

מתי לקנות יבואן מקביל ולא יבואן רשמי?

יבואן מקביל VS יבואן רשמי

השוק הכללי בישראל נחשב כשוק ריכוזי. הכוונה לכך שמספר מצומצם של אנשים שולטים על פלח שוק גדול יחסית. בתחום הסלולר המצב לא יותר טוב. בשוק הסלולר אמנם יש תחרות גדולה אבל מספר היבואנים ששולטים בכל תחום מצומצם.

סוגי היבואנים מתחלקים ל2:

1. יבוא רשמי.

2. יבוא מקביל.

יבואן רשמי רוכש ישירות מהיצרן ולכן לרוב יקבל את המחיר הטוב ביותר (ללא עמלות נגזרות של מתווכים באמצע) מצד שני, ליבואן רשמי לרוב יש גם הוצאות רבות יותר על שיווק, אחסנה של כמויות גדולות יותר, עובדים, ובנוסף, על פי החוק עליו לשמור חלקי חילוף למוצא אותו ייבא בייבוא רשמי למשך 7 שנים ולספק שירות תיקונים בפריסה ארצית.

יבואן מקביל רוכש לרוב ממפיץ חיצוני של היצרן ולמרות זאת מנסה להתחרות על המחיר הטוב ביותר.

כמעט תמיד יבוא מקביל יהיה זול יותר מיבוא רשמי.

אם כן, מתי מומלץ לרכוש מייבוא מקביל ומתי מייבוא רשמי?

אז כמו שאמרנו מקודם יבוא מקביל יהיה יותר זול. ב99% מהמקרים הפער יהיה 3-40% בין הייבוא המקביל לזה הרשמי. ייבוא מקביל מומלץ כאשר אין למוצר ביבוא רשמי יתרון עבורנו על פני המוצר ביבוא מקביל. למשל, למטען לייטנינג 20W לאייפון במוצר עצמו אין שום יתרון ליבואן הרשמי על פני היבואן המקביל. שני היבואנים מספקים את אותו מוצר בדיוק לרוב גם מאותו בית ייצור. 

לכן, במצבים כאלה בו למוצר שאתם רוכשים ביבוא רשמי אין שום יתרון עבורכם מזה של הייבוא המקביל מומלץ לרכוש ייבוא מקביל. לרוב המחיר יהיה יותר זול ואין הבדל במוצר עצמו.

לעומת זאת, במוצרים בהם יש יתרון לייבוא הרשמי למשל, במכשירי סמסונג. במידה ותרכשו טלפון מייבוא רשמי ניתן יהיה לבצע בו הקלטת שיחות מובנה ללא צורך באפליקציה חיצונית. כיוון שהקלטת שיחות אסורה ברוב העולם לכן סמסונג העולמית חסמה את האופציה הזאת ומי שרוכש ממשק שלה בחול קונה רק כאלה שמגיעים ללא הקלטת שיחות. לעומת זאת, ליבואן הרשמי “יש דיבור” עם סמסונג העולמית והוא יכול לבקש ממנה לאפשר במכשירים שהוא רוכש הקלטת שיחות מובנה. ולכן, במידה ומקליט שיחות מובנה זה משהו שאתם רוצים שיהיה במכשיר שלכם והוא קיים רק ביבוא רשמי ולא ביבוא מקביל לכן יש יתרון עבורכם לייבוא הרשמי על פני הייבוא המקביל. ובמקרים כאלה מומלץ לרכוש מהיבואן הרשמי.

הערה חשובה: הדוגמא של הקלטת שיחות היא רק דוגמא. ייתכן שכן תמצאו מוצר בייבוא מקביל שפתוח להקלטת שיחות מובנה.

לסיכום, במידה ואתם לפני רכישת מוצר ומתלבטים האם לרכוש מוצר ביבוא רשמי או יבוא מקביל מומלץ לבדוק האם הייבוא הרשמי מקנה עבורכם איזשהו יתרון. במידה וכן ואתם מוכנים להוסיף את הפער הכספי, לכו על זה. 

בנוסף, מומלץ טרם הרכישה לקרוא מאמר מפורט יותר שכתבנו על ההבדל בין יבוא רשמי ליבוא מקביל.

בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *