מאמרי מידע

איך לבחור בוסטר התנעה לרכב?

כמעט כל מי שיש לו רכב מכיר את ההרגשה שאתה כבר רוצה לצאת לעבודה, לסידורים וכו’ ואז אתה מגלה שלמצבר של הרכב יש כוונות משלו. בלי התראה מוקדמת המצבר ‘שובק חיים’.

במצב הזה עד היום היו 2 אופציות, האופציה הראשונה הייתה להזמין גרר, להמתין שיגיע, משם לקחת את הרכב למוסך ושם להחליף מצבר. האופציה השנייה – לחבר כבלים מרכב סמוך לרכב שלכם להטעין את המצבר ומשם למוסך להחליף אותו.

ב 2 המצבים סביר להניח שבזבזנו זמן חשוב מהיום שלנו. לכן בדיוק למצבים כאלה אנשים חכמים פיתחו את מה שנקרא היום בוסטר התנעה לרכב.

בוסטר הנעה לרכב הוא בעצם מצבר נייד וקומפקטי לשעת חירום. מומלץ להחזיק בכל רכב בוסטר התנעה במקום קבוע לשימוש בשעת הצורך.

אז איך לבחור בוסטר התנעה מתאים? הטיפים שלי בהמשך המאמר.

למי זה מתאים?

ראשית חשוב לדעת שבוסטר התנעה לרכב מתאים לכל רכב. וכאן מגיע הטיפ הראשון שלי. לפני הרכישה שימו לב איזה מצבר יש לכם ברכב. 12 או 24 וולט. כמובן שהבוסטר מתאים גם לאופנועים, טרקטורים ואפילו יאכטות וכו’. בנוסף בוסטר זה משהו שקל לתפעל, לא צריך להיות חכם גדול למרות שמתעסקים במוצר עוצמתי.

בטיחות ואמינות

בטיחות זה הדבר הכי חשוב בכל סוללה ניידת ובפרט בבוסטר התנעה לרכב. לכל בוסטר בטיחות שונה, למשל הבוסטר של חברת BASEUS מצויד ב-9 מנגנוני אבטחה לבטיחות מקסימלית. שימו לב שאתם קונים ממותג או חנות שאתם מכירים או סומכים עליהם. בוסטר לא איכותי עלול להיות מסוכן ולא אמין. במידה ותקנו בוסטר מחברה לא מספיק טובה יכול להיות שמתי שתרצו להשתמש בו הוא פשוט לא יעבוד ואז תישארו באותו מצב רק עם בוסטר לא יעיל ביד. 

קיבולת סוללה, זרם ומתח

שימו לב לקיבולת הסוללה שאתם רוכשים. ככל שהקיבולת גדולה יותר כך תוכלו להשתמש בסוללה יותר פעמים. ככלל ככל שהקיבולת גדלה כך גם המחיר בהתאם. בנוסף לקיבולת בחנו היטב את הזרם פלט והמתח של הבוסטר, בדקו שהוא אכן תואם לכלי שלכם. לרוב בוסטר 12V מתאים לכלים כדוגמת רכב פרטי, אופנוע, וואנים, רכבים מסחריים קטנים, מכונית חשמלית וכו’. בוסטרים 24V מתאימים לטרקטורים, משאיות גדולות וכדו’. שימו לב שיש בוסטרים שניתן לשלוט על עוצמת המתח למשל 6V,12V,16V וכו’.

פיצ’רים נוספים

לכל בוסטר פיצ’רים נוספים משלו. לדוגמא לבוסטר של חברת UTRAI שמלבד היותו בוסטר מעולה מחברה אמינה וותיקה הוא מגיע עם מצפן בחלקו העליון ועם פנס עוצמתי בחלקו הקדמי, את אורות הפנס ניתן להחליף למצבים שונים (למשל הבהובים בקצב שונה) ובנוסף להחליף גם לצבע מיוחד. פיצ’ר זה מיועד לעזור לכם בחשיכה לאתר את ה + והמינוס של המצבר וגם להראות למשתמשי הדרך שאתם פה שלא יפגעו בכם בטעות.

בנוסף לפנסים מומלץ לבדוק אם לבוסטר שאתם רוצים לקנות יש גם יציאת טעינה לטלפון סלולרי. תתפלאו עד כמה שזה שימושי ואם זה עם טעינה מהירה זה בכלל פינוק.

מה מגיע בערכה

טווח המחירים של הבוסטרים המומלצים נע בין 120-600 שקל ויש גם יותר. בדרך כלל בוסטרים שעולים סביב ה 120 ₪ מגיעים עם ערכה בסיסית של סוללה וקטבים לחיבור של הפלוס והמינוס למצבר וזהו פחות או יותר. ככל שעולים במחיר מקבלים גם אביזרים נלווים שיכולים להיות שימושיים ונחמדים. למשל בבוסטר של JKFLY בערכה מצורפים גם שנאים שבעזרתן ניתן להטעין מחשב נייד ובכך הבוסטר משמש כסוללת חירום ניידת. בבוסטר של חברת BR ניתן למצוא מפוח לגלגלים בעזרתו ניתן לנפח גם כדורים או בריכות וכו’ בקלות ובמהירות ונראלי שכבר הבנתם את הקטע..

טיפים לשימוש נכון

– הקפידו לשמור תמיד על בוסטר טעון. יש להטעין את הבוסטר אחת לכמה זמן גם אם הוא לא היה בשימוש (מומלץ כל 3-4 חודשים).

– אל תתניעו מיד את הרכב. לאחר חיבור הבוסר המתינו כ 20 שניות ורק לאחר מכן תתניעו.

– הקפידו לשמור את הבוסטר במקום מוצל ללא חשיפה לשמש. בדקו האם בערכה שאתם רוכשים מגיעה גם איזו אריזה או קופסה נחמדה לאחסון.

תודה שהקדשתם מזמנכם לקרוא את המאמר שכתבתי. אשמח להערות והארות שלכם בתגובות.


רוצים גם אתם לכתוב מאמרים עם קרדיט? שלחו הודעה או מייל באמצעות כפתור הצור קשר בצד שמאל.

לצפייה במגוון הבוסטרים שלנו לחצו כאן.

קישורים למאמר “איך לבחור בוסטר התנעה לרכב?

  1. חיים הגיב:

    הסבר מקצועי.ממצה.מבקש סקירה לגבי מצב נייד זטה לרכב בנזין 1600 סמק. תודה.

    1. נשר אביזרי סלולר הגיב:

      היי חיים,
      לרכב בנזין 1600 סמ”ק יש מספר דגמים שיתאימו. נוכל להמליץ לך לפי תקציב, תדירות השימוש וכו’.
      מוזמן ליצור קשר בטלפון 0559966246 ונשמח לסייע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *