מאמרי מידע

ההבדלים בין VGA, HDMI, DisplayPort, ו DVI – יציאות וידאו

היי כולם.

במאמר הבא אני רוצה לכתוב לכם על יציאות הווידאו הבאות: HDMI, DISPLAYPORT, DVI והאחרון VGA.

היציאות הללו נפוצות מאוד ונמצאות בדרך כלל במחשבים, טלוויזיות, צגי וידאו ועוד.

VGA:

יציאת ה VGA היא יציאת וידאו ישנה מאוד, קיימת מ 1987. ל VGA יש 15 פינים שמחולקים לשלוש שורות. ה VGA מעביר רק נתונים אנלוגיים ובעקבות כך ברזולוציה גבוהה, בכבל ארוך במיוחד או בשימוש במתאם לא איכותי איכות הווידאו עלולה להתדרדר.

בדרך כלל הקצה של כבל VGA יהיה בצבע כחול. 

למרות שהיציאה ישנה מאוד עדיין ניתן למצוא אותה על צגי LCD חדשים, אולם, אט אט יציאות VGA מוחלפות ביציאות בעלות עיצוב מודרני יותר ובאיכות יותר גבוהה.

DVI:

ה DVI פותח בשנת 1999, מטרתו לספק וידיאו באיכות גבוהה יותר ולא דחוס למסכי LCD.

ל DVI יש 3 גרסאות שונות:

1. DVI-A – משמש לשליחת אותות אנלוגיים בלבד.

2. DVI-D – משמש לשליחת אותו דיגיטליים בלבד.

3. DVI-I – משמש לשליחת אותו אנלוגיים ודיגיטליים כאחד.

לגרסאות DVI-A ו DVI-I יש סיגנל יחיד וסיגנל כפול, ההבדל בניהם הוא שלכבלים בעלי הסיגנל הכפול יש 6 פיני וידיאו (האמצעיות יותר ב DVI) שמאפשרות רזולוציה גבוהה יותר מ DVI בעלי סיגנל יחיד. סיגנל כפול מכפיל את רוחב הפס של הווידאו ובכך מוציא וידאו באיכות יותר גבוהה.

ל DVI בעלי סיגנל יחיד איכות הווידאו היא עד 1920*1200 לעומת DVI בעל סיגנל כפול שם הרזולוציה עומדת על 2560*1600.

קצהו של ה DVI יהיה בדרך כלל בצבע לבן.

HDMI:

ה HDMI פותח בשנת 2000, ל HDMI מגוון רחב של שימושים במוצרים אלקטרוניים למשל מחשבים ניידים ונייחים, צגונים, טלוויזיות ועוד. למעשה זוהי היציאת ווידאו הדומיננטית היום. תוכנן במיוחד להעברת נתונים דיגיטליים או אודיו לא דחוס באמצעות כבל אחד בודד.

ה HDMI הבסיסי מספק איכות יוצאת דופן של וידאו ושמע צלולים ונקיים.

HDMI 1.4:

בשנת 2009 שוחרר ה HDMI 1.4, הוא הוסיף ערוץ נוסף לערוצים שכבר קיימים, הערו הנוסף הינו ערוץ רשת. בעזרת הערוץ הנוסף המכשירים המחוברים המשתמשים בתכונה הזאת יכולים לשלוח ולקבל נתונים במהירות של עד 100 מגה ביט לשנייה. בנוסף לערוץ רשת ה HDMI 1.4 נוסיף תמיכה בווידאו של 4K ב 30 הרץ.

HDMI 2.1:

שוחרר לעולם בשנת 2017, הוסיף תמיכה ברזולוציה ובקצב ריענון גבוהים יותר מהקודמים, תמיכה בווידיאו באיכות 4K במהירות של 120 הרץ ובאיכות של 8K במהירות של 60 הרץ.

DisplayPort:

ה DisplayPort הוצג לראשונה בשנת 2006. תוכנן בעיקר לשימוש וידאו. אך בנוסף לווידאו ניתן להשתמש בו גם להעברת נתוני USB ואודיו. ה DisplayPort  נחשב לממשק בעל ביצועים גבוהים שנועד לחהליף את ה VGA וה DVI שדיברנו עליהם קודם. ה DisplayPort  יכול להתחבר ליציאות VGA ו DVI בעזרת מתאמים חיצוניים.

אחד היתרונות העיקריים שלו לעומת ה HDMI הוא יכולת מרובת מסכים, ה DisplayPort מאפשר שימוש במקביל במסכים רבים על ידי חיבורים בתצורת שרשרת daisy, כך למשל אם תרצו להשתמש ב 3-2 מסכים שונים תוכלו לחבר את המחשב למסך הראשון ואת המסך הראשון למסך השני וכן הלאה.

יתרון נוסף ל DisplayPort הוא מנגנון הנעילה ששומר על הכבל נעול במקום, ל DisplayPort פינים קטנים בתחתית שברגע הכניסה למסך הפינים נועלים את הכבל שלא יחליק החוצה.

DisplayPort 1.4:

שוחרר במרץ 2016 ובעל רזולוציה מקסימלית של 8K במהירות של 60 הרץ.

תודה שהקדשתם מזמנכם לקרוא את המאמר שכתבתי.

אשמח להערות והארות בתגובות.

רוצים גם אתם לכתוב מאמרים עם קרדיט? שלחו הודעה  או מייל באמצעות כפתור הצור קשר בצד שמאל.

לצפייה ברשימת הכבלים והמתאמים שלנו לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *