מאמרי מידע

כיצד לבחור מטען מתאים לרכב?

מטען לרכב זה משהו חשוב ונצרך. יש כאלה שמרוב שהם בכביש כל היום, המטען העיקרי שלהם זה המטען של הרכב. גם כאלה שלא, מטען איכותי לרכב זה דבר נצרך במלא סיטואציות. למשל, במקרים שמפעילים את הוויז ועוד דברים ברקע, נסיעה ארוכה ועוד.

שאתם קונים מטען לרכב חשוב שתשימו לב שאתם קונים מטען שמתאים לכם וגם איכותי. 

במאמר הבא אשתדל להסביר לכם בצורה מפורטת כיצד לבחור מטען מתאים לרכב.

מהו מטען USB לרכב?

מטען USB לרכב הוא מתאם קטן שמתחבר למצת הנמצא כמעט בכל המכוניות, ומספק יציאת USB אחת או יותר. מכיוון שיציאת המצית מספקת פלט נומינלי של 12 וולט, מטען ה-USB לרכב ממיר את המתח הזה ל-5 וולט הנדרש לאספקת ה-USB. 

בצורתו הבסיסית, מטען ה-USB לרכב יכול לשמש לטעינת שלל מכשירים מסמארטפונים ועד לבנקי חשמל (מטען נייד) ואפילו דגמים מסוימים של מצלמות. עם זאת, כדאי לזכור שיציאת המצית שאצלכם במכונית פעילה רק כשהמנוע פועל. היתרון בזה הוא כדי שלא ניתן יהיה לפרוק בטעות את מצבר הרכב על ידי השארת מכשיר מחובר בשקע. חלק ממטעני ה-USB לרכב יכולים להכיל פונקציות נוספות מלבד טעינה. למשל לפעול כמרכז קישוריות לטלפון שלכם, לנגן מוזיקה או (ובנוסף) ולהקרין אות FM שייקלט על ידי הרדיו ברכב. מטענים מהסוג האלה יכולים להיות שימושיים מאוד אם לא קיימת פונקציונליות USB, רדיו, בלוטוס וכו’ ברכב שלכם. 

בקניית מטען USB יש לקחת בחשבון מספר נקודות. רכישת מטען ה-USB הטוב ביותר תביא לכך שהוא ימלא את המטרות שלשמן קניתם אותו. ישנן מספר נקודות, רמזים וטיפים שיכולים לאפשר לך לקנות את המטען הטוב ביותר לרכב שלך.

1. שקעים מרובים:   

תחילה, שקול מה אולי תרצה לטעון. כמה מכשירים שונים סביר שתרצה להטעין בכל פעם? לרוב מטעני ה-USB לרכב יש שתי יציאות, ולרוב האנשים זה מספיק טוב. אבל, אם יש צורך ליותר חיבורים, יש גם מטעני USB לרכב עם 3 וארבע יציאות וכן הלאה. במכוניות מסוימות, יש יציאות חשמל מאחורי הנהג, במושבים האחוריים וכדו’. כדי להעסיק ילדים בנסיעות ארוכות, מטען USB לרכב עם ארבעה יציאות עשוי להיות שימושי יותר במקומות כאלה.

2. גודל:   

כיוון שיציאת המצית המרכזית ממוקמת לרוב ליד ידית ההילוכים או ליד פקדים אחרים במכונית, בזמן הרכישה שימו לב שהם לא יהיו יותר מדי בולטים שלא יפריע בנסיעה. כדאי לקחת בחשבון את גודל מטען ה-USB לרכב. בדוק שכל סוג של מטען רכב לא יחסום דבר, וניתן גם לנתב את הכבלים הרחק מבקרי הרכב. מטענים בעלי יותר יציאות/פונקציונליות סביר להניח שיהיו גדולים יותר ולעיתים גבוהים יותר. בדקו שניתן לחבר ולנתק כל מכשיר בקלות.

3. כבל מובנה:   

חלק ממטעני ה-USB לרכב מגיעים עם כבל שכבר מובנה כחלק מההרכבה. למרות שהדרישות האישיות משתנות, יש כאלה שיגידו שזה לא רעיון טוב מכיוון שהכבל צריך לקבל את המחבר הנדרש בקצהו (אי אפשר להחליף בין סוגי מחברים). בנוסף, זה מגביל את מספר המכשירים שניתן לטעון ועלול להפוך את המטען לחסר תועלת אם הטלפון יוחלף ולטלפון החדש יש מחבר אחר. גם אם מסופק שקע USB, הכבל עלול להפוך למטרד אם הוא אינו בשימוש מצד שני לא צריך לקנות בנוסף גם כבל.

4. תפוקת חשמל:   

לא כל היציאות במטען עשויות להיות זהות. בדוק את היכולת הנוכחית שהם מספקים. לעתים קרובות הם מספקים בסביבות 1, 2.1, 2.4 או 3 ומעלה אמפר תלוי בדגם, לפני הרכישה בדוק מה אתה צריך, מה המקסימום טעינה שהטלפון שלך יכול לקבל.

5. טעינה מהירה: 

רוב הסמארטפונים העדכניים היום משלבים סוג של טעינה מהירה. למשל, Samsung Adaptive Fast Charge או Apple PD. תקן טעינה מהירה הנפוץ ביותר בסמארטפונים הוא ה Qualcomm Quick Charge. תקנים אלו מאפשרים קבלת טעינה מהירה בהרבה, תוך שהם לא פוגעים יתר על המידה בביצועים לטווח ארוך של הסוללה במכשיר. מכיוון שתקן הטעינה המהירה של Qualcomm הנפוץ ביותר, תקן זה נמצא בחלק גדול ממטעני USB לרכב. בדוק במה תומך הטלפון שלך אם אתה רוצה יכולת טעינה מהירה.

6. איכות: 

המונח איכות יכול להיות מונח מעורפל מאוד. קשה להעריך אותו ולכל אחד הגדרה אחרת. לעתים קרובות המותגים הפופולריים או אלה עם דירוג ביקורות טובות יהיו טובים יותר. כדאי לחשוב על העלות. למרות שזה לא אינדיקטור שלם, לא סביר שבאלה הזולים במיוחד יהיו כל הבדיקות ואמצעי ההגנה במקום. אחרי הכל, למותגים הטובים יותר יש שם להגן, כך שהם צפויים לוודא שהמוצרים שלהם אמינים ועומדים בסטנדרטים הנכונים. שווה להשקיע קצת יותר בשביל השקט הנפשי וכדי שתקבלו איכות טובה יותר.

אם אתם מתכננים לקנות מטען עם מפרט גדול אל תקנו מטעני USB זולים באיכות מפוקפקת. סביר להניח שהם יתפשרו על אמצעי הגנה מסוימים שדגמים אחרים מספקים. למשל, טיפול בתנודות מתח או לטיפול בבעיות התחממות יתר.

לסיכום, יש מגוון עצום של מטעני USB לרכב בשוק. למרבה המזל רוב המטענים במחיר סביר אמינים ומספקים ביצועים מצוינים. בתנאי שלא תבחרו בזולים במיוחד הזמינים ותבחרו באחד שיש לו באופן כללי את הפונקציונליות והיכולת הנכונים, סביר להניח שהוא ייתן ביצועים טובים. בעת הקנייה חשבו על נקודות כמו נגישות, אמינות, כבלים מובנים ויכולת פלט והכל אמור להיות בסדר. כמו כן, אם אתה צריך פונקציונליות נוספת, שוב, אל תלך על הזולים מדי, ותבדוק שהפונקציונליות היא בדיוק מה שאתה צריך.

בכל שאלה שתהיה לכם אנחנו זמינים.

לצפייה בכלל המטענים לרכב הזמינים במלאי לחצו כאן.

לקריאת המאמר איך בוחרים בוסטר התנעה מומלץ לרכב?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *