מאמרי מידע

מדריך קניה – איך לבחור ממיר מתח מתאים לרכב?

ככל שעובר הזמן ממירי מתח לרכב נעשים יותר ויותר פופולריים. לחלק מהאנשים בימנו הרכב הוא הרבה מעבר ללקחת אותם ממקום למקום. יש אנשים שהמשרד שלהם וכל הסידורים עושים שהם ברכב בנהיגה. בעקבות כך הם צריכים גם להטעין את המחשב ושאר מכשירים נצרכים כל אחד לפי צורכו.

רוב האנשים מצאו פתרון לבעיה שלהם בממיר מתח. ממיר מתח כשמו כן הוא “ממיר מתח”. ממיר ממתח 12 וולט (V) או 24 וולט ׁׁׁׁ(V) ל220V כמו השקע שיש לנו בבית.

היום בשוק הממרי מתח יש לא מעט ממירי כוח שונים ומגוונים מאוד. טווחים ורמות שונות שמתחילות בסביבות 80W וואט ועד 5000 וואט ואף במקרים מסוימים הממירים האלה מגיעים להספק גבוה אף יותר.

אם כן איזה סוג ממיר מתח לבחור?

נתחיל קודם במהו ממיר מתח ואיך הוא פועל?

ממיר (מהפך) מתח הוא מכשיר המאפשר אספקת חשמל של צרכני חשמל ממערכות חשמל, שהספציפיות שלהן אינן מאפשרות חיבור ישיר לצרכן. המשימה שלו היא לשנות את ערך הזרם והמתח באופן שיעמוד בדרישות הצרכן המופעל, עם הפסדי הספק הנמוכים ביותר האפשריים. זה שימושי במיוחד במכוניות, סירות או קמפינג – בכל מקום שבו אין לך גישה לשקע חשמלי סטנדרטי שאנו משתמשים בו מדי יום בבתים שלנו. כל שעליכם לעשות הוא לחבר את הממיר ישירות למצבר או לשקע המצית של הרכב. לאחר מכן, המכשיר ישנה את מתח ה-DC של 12 וולט או 24 וולט ל-~230W AC.

שימושיות

כשאתם נוסעים לטיול למשל, הגישה לשקעי חשמל מוגבלת לפעמים. למכשירים כמו תנורי חימום, קומקומים או מטענים למחשבים ניידים יש תקעים התואמים למערכת החשמל הביתית שלכם. עם זאת, כל מה שצריך לעשות על מנת שיהיה לנו שקע בייתי זה להצטייד בממיר מתח כדי להימנע מרכישת ציוד אלקטרוני חדש התואם למערכות המשמשות בין היתר במכוניות או בסירות. הממירים של ימנו בנויים בצורת קופסה קטנה, הם מאפשרים להפעיל ולהטעין את המכשירים שלך משקע סוללה או ממצת הרכב.

שימו לב! בשקע מצת סטנדרטי ברכב אין להפעיל ממיר מתח מעל 350W (מומלץ עד 150W), שקע המצת ברכב מוערך ב- 10A אמפר כאשר הרכב מגיע מהיצרן. כיום הנטייה היא לפיוז שקע מצת בעל 20 אמפר. לכן תוכל להשתמש בממיר עד 120 ואטים, בפיוז כח 15 אמפר ייתן לך להשתמש בזה עד 180 ואטים ואילו 20A תוכלו להשתמש עד 300 וואט  מעל 400 וואטים משתמשים בכבלים לקישור ישירות למצבר. אין להחליף פיוז בשקע מצת אל מעל ל 20A .על מנת לקבל הספק גדול יותר. ולמרות שניתן להחליף. במקרה זה יתכן והשקע יותך כתוצאה מעומס שהוא לא בנוי אליו.

סינוס טהור VS סינוס ריבועי

לפני שנדון במודלים ספציפיים של ממירי מתח, כדאי להסביר מראש מהו “גל סינוס שונה/ממותן/ריבועי/מרובע וכו'”. הממיר מתח שמציע את הפתרון הזה (של גל ריבועי) מייצר צורת גל מתח הדומה לגל סינוס. הוא מאופיין בעיצוב פשוט ובמחיר נמוך יותר. תחברו אליו מכשירים פחות תובעניים (כמו מטען למחשב נייד או לסמארטפון, דוד או קומקום חשמלי). ממיר כזה יתמודד היטב גם עם כלים חשמליים (כגון משחזות זווית או מקדחות) המצוידים במנועי קומוטטור. אם אתם מחפשים דרך להפעיל מכשירים עם מנועי אינדוקציה (למשל משאבות מים, מקררים, מזגנים), מדחסים, נורות לד או ציוד Hi-Fi, אנו ממליצים לקנות אינוורטר עם גל סינוס אמיתי (טהור). הוא מייצר צורת גל כמעט זהה בהשוואה לצורת הגל ברשת ביתית של 230 וולט, מספק ערך מתח יציב יותר ונותן לך ביטחון שהציוד הרשום יעבוד כמו שצריך. לעת עתה, בואו נתמקד בממירים עם גל סינוס שונה.

הספק הממיר מתח

כאשר אתם בוחרים במהפך, כדאי לשים לב לדירוג ההספק של המכשירים שאתם מתכננים לחבר אליו. לנושא זה יש כלל אצבע כאן. ההספק שצורך המכשיר המחובר למהפך לא יעלה על 88% מההספק הנקוב למשל, קומקום שצורך 1000W יש לקנות ממי מתח שנותן הספק של לפחות 1300W הנוסחה לחישוב המוצר אותו אתם רוצים לחבר היא: Watts = Volts x Amps. כמו כן, כדאי לבדוק אילו אפשרויות חיבור מציע הממיר למערכת החשמל. ניתן לחבר מהפכים 12V או 24V ישירות למצבר ובכך לקבל הספק חזק במידה (במידה והממיר תומך), כמו כן ניתן לחבר ממיר מתח גם לשקע המצית של הרכב. לפני שאתם קונים ממיר מתח שנראה לכם שיתאים, בדקו גם כמה שקעים או יציאות USB יש בממיר, אולי תזדקקו לזה בהמשך.

עדיף ממיר מתח 12V או 24V או אולי בכלל 48V?

תשובה לשאלה הזאת משתנה, בהתאם לרכב או להיכן שתחברו את הממיר. לרכבים עם מצברי 12V צריך לחבר ממירי מתח בצריבה של 12V כנ”ל גם לגבי מצברי 24V ו 48V.

הגנות

לפני שאתם בוחרים ממיר מתח לרכב חשוב לבדוק עם אילו הגנות נוספות הוא מגיע. הגנות הכרחיות: עומס יתר, קצר, חום גבוה וכו’.

מה בערכה

טרם הרכישה בדקו מה כלול בערכה. האם צבתות לחיבור ישיר למצבר או האם הערכה כוללת גם כבל עם חיבור למצת ועוד.

מסך תפעול

חלק מהממירי מתח מגיעים עם מסך תפעול/שירות מובנה, זהו לא פריט חובה אבל כן נותן אינדיקציה שחלק מהמשתמשים רוצים לקבל.

לצפייה בכל הממירי מתח שלנו לחצו כאן.

במידה ויש לכם שאלות נוספות או צריכים ייעוץ צרו קשר דרך האתר או בטלפון 0559966246.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *